#1 | 10/10-11 11:26 |
---|---|
Flemming H. Pedersen, OZ8GI
Indlæg: 92
|
Jeg sendte et instrument til en køber. Instrumentet var rullet ind i et tykt dobbeltlag storboblet folie og tapet fast. Desuden var bobblefolien foldet og tapet til fire lag i enderne (ca.10cm) til ekstra beskyttelse af front og bag. Denne "pakke" var lagt ned i en solid bølgepakkasse foret med 2-4 lag af ekstra stærkt antistatisk bobblefolie på begge leder.
Alligevel lykkedes det Post Danmark at beskadige instrumentet hvor bl.a. fronten var knust. Køber sendte mig et foto der antyder, at en genstand var drevet ind i pakken. Jeg oprettede en reklamationssag hos Post Danmark, men den blev afvist med henvisning til at en forsendelse med dette indhold skulle være sendt forsigtigt - og til deres forretningsbetingelser. Forsendelsen vejede godt 10kg og kostede kr. 155. Skulle den have været sendt forsigtigt, ville beløbet havde været 155 + 79 + moms af hele forsendelsens pris = ialt kr. 292,50. Dyrt! Jeg downloadede deres forretningsbetingelser, og der står: Skal sendes som forsigtig pakke når indholdet er skrøbeligt: "Skrøbeligt indhold er teknisk udstyr, herunder computer-, edb- og laserudstyr og lignende, porcelæn, glas og tilsvarende skrøbelige genstande". Da det meste der handles her på Brugtgrej vil blive betragtet som "skrøbeligt udstyr", bør både køber og sælger være opmærksom på Post Danmarks forretningsbetingelser. Det er altså ligegyldigt hvor godt man emballerer godset hvis man ikke ofrer det dyre "forsigtig" tillæg. Om det så havde hjulpet at sende "forsigtigt" er noget andet. Der var nok også kommet et afslag med begrundelsen: "da indholdet var beskadiget, kan det ikke have været ordentligt emballeret" :-) |
#2 | 10/10-11 13:29 |
---|---|
OZ8ZYJørgen Jensen
Indlæg: 872
|
Svar til #1:
Det er altså ikke rigtigt, Flemming. Jeg ved det, da jeg er køber til instrumentet. Problemet er, at din emballering var alt for dårlig og slet ikke kunne holde til de knubs, som en almindelig sendt pakke udsættes for. Havde du sendt som "forsigtig", havde der formentlig ingen problemer været. I hvert fald havde Post Danmark ydet erstatning. Det gør de ikke nu, og jeg sidder tilbage med to problemer: Et defekt instrument, der er lige til at køre på lossepladsen, og at have betalt dig 1500 kroner for ingenting! Du har kun tilbudt at betale halvdelen af beløbet tilbage, og det er helt uacceptabelt. Når du sender for købers regning og risiko, må køber da i det mindste forlange, at din emballering er i orden, og at du sender forsigtigt ved at spørge køber derom. Indtil videre kan jeg kun advare andre brugere af Brugtgrej mod at købe instrumenter hos dig. OZ8ZY Jørgen |
#3 | 10/10-11 13:54 |
---|---|
OZ1CCM Kjeld Holm
Indlæg: 201
|
Svar til #1 og 2:
Så har #1 advaret mod Post Danmark, og #2 har forsvaret Post Danmark. Så kan vi andre beslutte, hvordan vi vil sende ting. Hvordan I to så vil løse sagen, ja, det kommer ikke os andre ved. Og så vil jeg håbe, at andre også mener, at det er jeres sag, så vi ikke skal se 50 indlæg her med skældsord om skiftevis jer begge. Mvh Kjeld |
#4 | 10/10-11 14:15 |
---|---|
Steen Jensen
Indlæg: 790
|
Svar til #2:
Undertegnede har købt indtil flere instrumenter af Flemming og der har aldrig været forsendelsesskader. Hvis, man kan sende et almindeligt oscilloskop med CRT, og det virker når det ankommer, så må indpakningen være i orden ! Vh. Steen |
#5 | 10/10-11 14:15 |
---|---|
Tommy (Oz4kid)
Indlæg: 467
|
Citat Kjeld:---------
Hvordan I to så vil løse sagen, ja, det kommer ikke os andre ved. Og så vil jeg håbe, at andre også mener, at det er jeres sag, så vi ikke skal se 50 indlæg her med skældsord om skiftevis jer begge. Citat slut-------- Svar til #3: HELT ENIG Kjeld! ---------- Mvh Tommy (Oz4kid) |
#6 | 10/10-11 14:23 |
---|---|
Peter Andersen
Indlæg: 523
|
Svar til #1:
Det er ærgerligt sådan noget, men problemet har været at du har brugt bobleplastik med for store luftpuder! Det er desværre en fejl mange begår. Når der sendes noget tungt skal man bruge bobleplastik med små luftpuder - ikke store! Bruger man store, så punkterer puderne en efter en og genstanden begynder at bevæge sig mere og mere i kassen, flere puder punkterer og til sidst er der ingen beskyttelse overhoved, det hele rasler rundt i kassen. Brug bobleplastik med små luftpuder, og så evnt. flamingostykker i kassen så genstanden er fikseret i kassen selvom bobleplastikken giver efter. Havde du sendt den som forsigtig havde det sansynligvis IKKE gjort nogen forskel! Din pakke ville stadig være blevet ødelagt og erstatningen ikke godkendt pga. indpakningen. Og så lige til slut: jeg kan anbefale alle at handle med Flemming, ingen problemer der. Det kan jeg sige efter mange køb, 5 stjerner+++++. |
#7 | 10/10-11 14:29 |
---|---|
Martin Brøsted
Indlæg: 531
|
Svar til #2:
Hej Jørgen Det forhold at der skulle sidde et klistermærke med påskriften GLAS, FORSIGTIG eller FRAGILE ændre faktisk i store træk ikke på hvordan pakken bliver behandlet på Postcentralen. Som tidligere chauffør har jeg set hvordan tingene bliver smidt rundt, også de mærkede og så er det egentlig ikke mærkeligt at ting går i stykker. Men ok, hvis den havde været mærket og havde man betalt ekstra for forsendelsen så havde de erstattet. Men bortset fra det mener jeg da at når man modtager en pakke der er synligt skadet kan man da afvise at modtage den, og så har man da krav på erstatning fra Transportfirmaet. Udover det kan det altså ikke være rigtigt at man skal sikre sine pakker mod syndflod,orkan eller væltende træer bare fordi de skal fra den ene ende af landet til den anden. Jeg har ikke personligt set pakken men sådan som Flemming beskriver indpakning burde den altså kunne tåle turen uden skade. Men det er så bare min mening. 73 de OZ2SYV / Martin |
#8 | 10/10-11 14:55 |
---|---|
Flemming H. Pedersen, OZ8GI
Indlæg: 92
|
Svar til #6:
Den type bobleplast jeg bruger er solid og når man taper det helt fast om instrumentet - og desuden fylder kassen med andre materialer, så kan det ikke blive meget bedre. Men hvis man forsendelsesfirmaet jager en genstand ind i kassen - ja - så holder hverken det shockabsorberende materiale man bruger eller kassen - med mindre det er en trækasse. Mit problem med hr. Jørgen Jensen var at jeg ikke kunne finde en mindelig løsning med ham. Jeg skulle betale både forsendelse, refundere hele købesummen - og så kunne jeg i øvrigt ikke få instrumentet tilbage, med mindre jeg ville køre fra Kibæk (ved Herning) og til Langeland for at hente det. Netop nu har han så accepteret at returnere instrumentet, og så bliver problemet løst. Jeg takker for støttekommentarerne fra jer der har handlet med mig tidligere. |
#9 | 10/10-11 15:22 |
---|---|
Lars Philipson oz3lph
Indlæg: 412
|
Svar til #1:+2
har selv været ude for nøjagtigt det samme som flemming med en storno 6000 som jeg solgte til en mand nord på det så også ud som om de havde stukket et stumt instrumint ind i kassen trods det at den var pakket ind i bobbelplast og fik nøjagtigt samme besked ved post dk som flemming men problemet er at du skal læse deres betingelser for at vide det og dem skilter de ihvertilfælde ikke lige frem med på post stederne. PS måtte selvfølgelig give manden en anden radio da det jo var min skyld i følge post dk ---------- Med Venlig Hilsen Lars Philipson Esbjerg OZ3LPH TLF:31206690 Redigeret 10/10-11 15:24
|
#10 | 10/10-11 15:36 |
---|---|
Bjarne Friis v Helsinghof
Indlæg: 711
|
Svar til #1:
Jeg har svær ved at se at købre skal betale for fejl som sælger har være årsag til, Det er rimligt at du træker salget tilbage Bjarne oz3n ---------- Bjarne de oz3n CW-Nørd til fingerspidserne. Medlem af EDR sIden 1966 www.helsinghof.com |
#11 | 10/10-11 16:38 |
---|---|
OZ8ZYJørgen Jensen
Indlæg: 872
|
Svar til #10:
Det har jeg også forsøgt at få Flemming til, men det vil han ikke. I stedet foreslår han, at vi slår halv skade, men det er uacceptabelt for mig. Hvorfor skulle jeg betale 750 kroner for ingenting? Især når fejlen er sælgers (Flemmings). Nu har jeg per kulance besluttet at betale kr. 292,50 i porto for at sende det defekte instrument retur, og så må vi se, hvad Flemming betaler tilbage. Fra min side koges der ikke mere suppe på den pølsepind. OZ8ZY Jørgen |
#12 | 10/10-11 16:52 |
---|---|
Flemming H. Pedersen, OZ8GI
Indlæg: 92
|
Svar til #11:
Nu må du altså stoppe, Jørgen! Jeg har foreslået dig dig alt muligt med baggrund I at jeg ikke kunne få scopet tilbage fra dig med mindre jeg ville hente det på Langeland! Og jeg har opfordret dig til at komme med andre rimelige løsninger, men først da det kom på brugtgrej, tilbød du at returnere scopet. Selvfølgelig får du pengene retur, selv om skaden ikke er min skyld. Det er fint nok at du skriver om dine oplevelser med en sælger på brugtgrej udfra dit synspunkt. Men når du truer med det på forhånd hvis jeg ikke makkede ret, så der der tale om afpresning, og det burde du holde dig for god til. |
#13 | 10/10-11 17:39 |
---|---|
Flemming H. Pedersen, OZ8GI
Indlæg: 92
|
Svar til #3 og #5:
Jeg startede denne tråd med en venlig ment advarsel til fremtidige sælgere og købere, udfra de oplevelser jeg havde haft med Post Danmarks forretningspraksis, som jeg ikke var bekendt med før - så andre kunne slippe for tilsvarende kedelige oplevelser. Straks modtager jeg et personligt angreb på min hæderlighed fra køber (som jeg overhovedet ikke havde navngivet i mit indlæg), hvilket I næppe kan forvente jeg skal sidde overhørig. Det er bestemt ikke mit ønske at denne tråd skulle udvikle sig og jeg er iøvrigt helt enig med Jer. Håber den kan slutte her, men det er åbenbart ikke op til mig. Mvh, Flemming |
#14 | 10/10-11 21:12 |
---|---|
Børge Larsen
Indlæg: 51
|
Svar til #13:
Jeg synes det er noget vås der skrives. Reklamationen er da behandlet forkert. Det er modrageren der skal reklamere. Og hvis pakken er beskadiget ved modtagelsen skal han nægte modtagelsen. Er det en selvhenter skal han gå til posthuset/butikken medbringende pakken som bevis. Tydeligvis har enbaleringen ikke været i orden. |
#15 | 10/10-11 22:14 |
---|---|
Lars Philipson oz3lph
Indlæg: 412
|
Svar til #14:
man kan ikke embalere sig for vold mod pakker med mindre du sender i en jern container og hvem vil betale for embalering og fragt af det ??????? og læs så lige mit indlæg længer oppe og iøvrigt var det en blind mand der modtog min pakke så han viste det ikke før han ven kom. ---------- Med Venlig Hilsen Lars Philipson Esbjerg OZ3LPH TLF:31206690 |
#16 | 10/10-11 23:38 |
---|---|
J. pedersen
Indlæg: 228
|
Svar til #15:
om manden er blind eller ej ændrer jo nok næppe faktum at pakken ikke var enten emballeret korrekt eller af post dk håndteret korrekt uanset hvem hvad osv. der er sket er det jo en sag mellem sælger og køber af varen så hvorfor tråden her ? og i fremtiden kan man så vurdere hvorvidt man vil tage en tur ud af det og møde folk rundt om i landet iforb. m. handler eller vælge anden leveringsmulighed' |
#17 | 11/10-11 09:26 |
---|---|
Lars Philipson oz3lph
Indlæg: 412
|
Svar til #16:
du må absolut arbejde for post dk sådan som du tager dem i forsvar for faktum er de er hårde ved pakkerne og når man kan se de har stukket direkte hul i kassen så er det lige meget hvordan og hvor godt du embalere varen inden i. ---------- Med Venlig Hilsen Lars Philipson Esbjerg OZ3LPH TLF:31206690 |
#18 | 11/10-11 12:13 |
---|---|
Max
Indlæg: 894
|
Svar til #17:
Det er almen viden at uanset hvem man bruger som leverandør, ja så er emballeringen kundens problem. Leverandørene har intet ansvar for noget som helst. Det lærer man når man sender flere tusinde forsigtig pakker rundt i europa hvert år. |
#19 | 11/10-11 12:47 |
---|---|
OZ1DIY Paul Paulsen
Indlæg: 761
|
Svar til #16:
Det lyder for mig som det sædvanligvis er med PostDanmark. De fralægger sig ethvert ansvar indtil de får billeder af emballagen og skaden, så er der 95% chance for at pengene falder. Uanset om pakken er sendt forsigtig eller alm. så skal den behandles ordentligt. En genstand igennem pakken må ikke ske og den ansvarlige postmedarbejder burde have indberettet skaden, da den skete. Jeg skal dog pointere, at det gør de fleste, men alle steder er der jo brodne kar og ligegyldighed. De flinke postmedarbejder her i byen er utrolig flinke til at påpege skader og mangler, så kun ros til dem. Jeg har kun et sted at anke over og det er fortoldningen i hovedpostkontoret. De er sgu noget for sig selv. Selv gaver til 10 Euro fortoldes på trods af at toldgrænsen er betydeligt højere. Og så er de umulige at kommunikere med. |
#20 | 11/10-11 20:35 |
---|---|
J. pedersen
Indlæg: 228
|
Svar til #17:
Tror du skal kigge en ekstra gang har ikke og tager ikke nogen i forsvar og nej postDK arbejder jeg så heller ikke ved jeg skrev tvært imod følgende at uanset hvor skylden ligger hvorvidt det er afsender der ikke har emballeret godt nok eller det er postDK der ikke har håndteret godt nok må det være en sag mellem køber/sælger/postDK |
#21 | 12/10-11 20:00 |
---|---|
Max Jakobsen
Indlæg: 407
|
Svar til #7:
Som tidligere reparatør af deres biler kan jeg kun give dig 100% ret. Jeg overværede en tømning af en bil jeg skulle have til rep. Det foregik ved at køre bilerne bagende mod bagende og kaste pakkerne fra den ene bil over i den anden, Om der var forsigtig pakker imellem - - - ved det ikke postarbejderen vidste det heller ikke og blev lidt sur da jeg spurgte. ---------- Den anden Max. |