Brugtgrej.dk
Forside  |   Ny annonce  |   Forum  |   Nyhedsmails  |   Om brugtgrej  |   Kontakt Brugtgrej
220 online brugere
2410 online annoncer
SælgesKøbes

Motorola MTS-2000 FLASHPORT

Denne tråd er lukket for nye indlæg

#1  16/01-12 03:23
Anders Hansen
Indlæg: 9
Hej, jeg har lige fået tre Motorola MTS-2000 FLASHPORT 403-470 mHz ind af brevsprækken.

Men jeg har nogle problemer med dem.. de 6 brugte batterier som jeg har købt, holder kun strøm i nogle få timer på Standby.
kan det være den billige kina-oplader som jeg købte ved siden af.?
jeg finder lidt pussigt hvis ALLE 6 batterier har det samme problem.

et andet problem er at når trykker PTT knappen i bund og prøver at tale ind i radioen, så er min stemme næsten overdøvet af en kraftig støj, der mest af alt lyder som en jet-turbine .. og igen det er alle tre radioer der laver det nummer.. de er indstiller på de svenske UHF 444.600 frekvenser.. og rækkeviden er fra min lejlighed på 1.sal og 150-200 meter op af gaden, og så er støjen så gennemtrængende at man ikke kan høre andet end støj, det skratter og knaser, og ude på 250 meter, er radioen helt død...

forhandleren i England programmerede dem inden han sendte dem..

HVAD ER DER GALT...?

#2  16/01-12 05:54
Deleted user
Indlæg: 2148
Svar til #1:
Hej Anders

Der er visse ting man ikke skal købe surplus. Det være sig franskbrød, kartofler og batterier.

Når det er sagt kan problemet med radioerne godt hænge sammen med batteriproblemerne, idet når du aktiveret dem for sending, stiger strømforbruget væsentligt, hvilket batterierne ikke kan følge med til.
Afhængigt af hvorledes varen er sendt fra England, kan radioerne også være været blevet scannet, hvorved hukommelseskredse kan være ødelagt / resat.
Batteriproblemet kan også hænge sammen med laderen, men umiddelbart som du beskriver batteriernes tilstand, tyder det på at alle batterier er ude over deres levetidskarateristik. Det kan synes mærkeligt at alle synes ens, men det kan forklares ud fra at batteriers levetidskarateristik ikke er en retliniet funktion, der går mod nul, men har et knækpunkt, hvorefter det går brat ned ad bakke. Brugere har jo også den forunderlige vane med at gentage forsøgene på ladning af udtjente batterier. De bliver bare sat i laderen igen, og igen og igen, for de er nok ikke opladt princippet. Derudover er det jo lettere for den professionelle bruger, brandmanden, bare at plokke lortet i laderen igen og derved blive fri for at forholde sig til afskaffelse.
Batteriladere er et helt kapitel for sig selv. Radiofabrikanter ofre store beløb på at optimere deres ladere til netop de anvendte batterier. Om kineserladeren reelt er velegnet kan kun afgøres ved bl.a målinger.

Nogle gange kunne man ønske sig lidt flere forhandlere i Danmark. Men jeg er særdeles tilfreds med de få, deres service mv.

Reparabelt. Det kan ikke svare sig, da nye radioer, der kan det samme typisk koster under 1000 kr.

mvh
Allan

Redigeret 16/01-12 06:31
#3  16/01-12 13:24
OZ2LPX Boris
Indlæg: 916
Svar til #1:
444,600 mhz er jo en KDR radio frekvens at sammenligne med PMR i DK og derfor kun med en tilladt sendeeffekt på 500 Mv hvilket jo måske forklare den ringe rækkevidde i gaden, hvis den engelske forhandler har sat effekten til netop de 500 Mv. Der kan jo også være den faktor indblandet at der netop på frekvensen 444,600 Mhz ligger noget elektronisk støj/forstyrelse fra netværk, maskiner, osv.
Prøv at bringe radioerne ud på landet hvor der ingen forstyrelser måtte forekomme og se om signal støjforhold ændre sig.

#4  17/01-12 02:11
Anders Hansen
Indlæg: 9
Svar til #2:
Når jeg isætter et batteri i opladeren, så lyser den lille røde lampe "rødt" hvilket indikere at den lader på livet løs.. men pludslig efter 15 min, bliver den "grøn" hvilket indikere at den er færdig med at oplade.. isætter jeg det samme "fuldt opladte" batteri igen så lader den i et par timer og bliver igen grøn... det er som om at laderen ikke helt kan finde ud af om batteriet er fuldt opladet eller ej.

Radioerne er helt sikkert blevet scannet, det er jo normal procedure i lufthavne (det er sendt med Royal AirMail) .. og lur mig om ikke at det sikkert har en lille finger med i spillet..

Hvor ligger der en forhandler, eller måske en walkie forening der kan påtage sig en programmerings opgave..? og hvad plejer sådan noget at koste..?

#5  17/01-12 02:25
Anders Hansen
Indlæg: 9
Svar til #3:
Radioerne skal bruges på en vandretur i Sverige nå vi når lidt længer ind i 2012, derfor de svenske frekvenser.. da radioen stepper med 12.5 - 25 khz, så kan vi ikke rigtig benytte PMR446 på dem...
desuden skulle forhandleren gerne have sat dem til 4 watt, og PL/DPL på 103.5.. jeg ved ikke om dette giver mening, for mig er det nemlig græsk latin, da jeg ikke har andet forstand på radioer end hvilken knap jeg skal trykke på for at snakke.. men det er hvad forhandleren fortalte mig..

vi har dog snakket om at købe en UHF frekvens, inden vi tager af sted. så vi ikke bryder flere regler end højst nødvendigt

Redigeret 17/01-12 02:45
#6  20/01-12 16:22
Anders Hansen
Indlæg: 9
Svar til #5:
up

#7  21/01-12 20:26
Anders Hansen
Indlæg: 9
Svar til #6:
up

#8  22/01-12 12:49
Niels E. Holm OZ7NQ

Indlæg: 141
Svar til #5:
Hej Anders
Så skal du være opmærksom på at det er i Sverige at du skal ansøge om frekvenstilladelse, såfremt du vælger den løsning.
Ellers håber jeg at det "kun" er batteriproblemer du har. Og mht kinesiske ladere, ja man gør nok klogt i at holde sig fra dem, men det er nok kun min egen (politiske) holdning til kinesisk grej generelt.

Mvh Niels

----------
OZ7NQ, Niels Holm

#9  26/01-12 12:48
Anders Hansen
Indlæg: 9
Svar til #8:
Hold da op, det var godt at få den info.. hvor søger jeg sådan noget i Sverige..?
I danmark er det jo "IT & Telestyrelsen" der står for den slags, men hvad heder sådan noget på Svensk..?

#10  26/01-12 14:05
Gert-Ã…ke Holmberg
Indlæg: 21
Svar til #9:
Du söker tillstånd hos PTS.
http://www.pts.se/main.aspx?epslanguage=SV

Denne tråd er lukket for nye indlæg