#1 | 04/10-21 20:56 |
---|---|
OZ8ZYJørgen Jensen
Indlæg: 872
|
Jeg har en Samsung Galaxy Tab S3, ca. 4 år gammel. Igennem de seneste måneder har den opført sig underligt. Når jeg logger på og indtaster koden, lukker den ned og begynder forfra med at åbne. Sådan fortsætter den hele tiden - men fejlen er periodisk.
Jeg kunne tænke mig at resette til fabriksindstillingerne, men hvordan gør jeg det på sådan en fyr? Tabletten har været til reparation/tjek hos et it-firma, der ingen fejl fandt. Er der en ekspert i Samsung tablets? Er også til salg for en billig penge, jeg er træt af Samsungs it-produkter. |
#2 | 04/10-21 21:40 |
---|---|
Hans-Jørgen Petersen
Indlæg: 332
|
Svar til #1:
Har du overvejet at google "samsung galaxy tab s3 factory reset"? ;-) Btw.: De fleste af den slags problemer skyldes faktisk mere eller mindre (mest mere) tvivlsomme apps som man selv har installeret. Det kan blive rigtig svært at finde fabrikanter, der er meget mere seriøse mht. til produktkvalitet end netop Samsung, men god fornøjelse med forsøget. Mvh Hans-Jørgen Redigeret 04/10-21 21:46
|
#3 | 04/10-21 22:11 |
---|---|
OZ1OXQ.
Indlæg: 1581
|
Svar til #2:
God aften Hans Jørgen Du har så ganske ret mht. disse efterhånden utallige suspekte apps. Min tablet er af andet fabrikat, det er en Lenovo, men problematikken er den samme. At rense ud i sine apps, helst opsætte muligheden for selv at kunne vælge hvilke af sådanne man ønsker på sin tablet, det er en god idé. Samme gælder "tvillingen" = en mobiltlf. Til trådstarter: Held og lykke. PS: Netop SAMSUNG er sublim hvad angår service, det er i hvert fald min oplevelse. ---------- Don´t worry about those who talk behind your back. They are behind you, for one - maybe for more - reasons.. Redigeret 04/10-21 22:12
|
#4 | 04/10-21 22:14 |
---|---|
OZ1OXQ.
Indlæg: 1581
|
Svar til #1:
Må jeg spørge: Er det en tablet indkøbt via en teleudbyder? F. eks. 3 eller lign. i så fald kan dette selskab være dig behjælpelig. ---------- Don´t worry about those who talk behind your back. They are behind you, for one - maybe for more - reasons.. |
#5 | 04/10-21 23:10 |
---|---|
Erik
Indlæg: 1928
|
Svar til #1:
Gør den det også hvis den er koblet til en god lader mens du starter den op? vh erik ---------- Mest SWL :-) |
#6 | 05/10-21 00:37 |
---|---|
OZ1OXQ.
Indlæg: 1581
|
Svar til #5:
Godt bud. Jeg har været udsat for noget lignende. ---------- Don´t worry about those who talk behind your back. They are behind you, for one - maybe for more - reasons.. |
#7 | 05/10-21 08:39 |
---|---|
Kjeld Thomsen - OZ1FF
Indlæg: 624
|
Svar til #1:
Hej Jørgen Jeg har en gammel Lenovo tablet med Android 5.0.1. Den kan nulstilles ved at gå ind i Indstillinger/Sikkerhedskopiering/nulstilling. Det hjalp, da den ikke fungerede ordentligt. Da Samsung også bruger Android, kan dette være en mulighed. Vy 73 de Kjeld/OZ1FF PS! Muligheden findes også i Android 9/10. ---------- OZ1FF QRV 1,3 - 47 GHz Redigeret 05/10-21 08:44
|
#8 | 05/10-21 14:50 |
---|---|
Hans-Jørgen Petersen
Indlæg: 332
|
Svar til #7:
Du udfører en total reset (factory reset) således: 1. With the device powered off, press and hold “Volume Up” and “Home“, then press and hold “Power” to turn on the device. 2. Continue holding all 3 buttons until the “Recovery Booting” screen appears. 3. Use the volume buttons to toggle the highlighted select to “Wipe data/factory reset“. Once selected, press “Power” to make the selection. 4. Use the volume buttons to toggle the highlighted select to “Yes“. Once selected, press “Power” to make the selection. Hermed er alt nulstillet, og tabletten skulle nu gerne opføre sig helt som da den blev udpakket som ny. Mvh Hans-Jørgen Redigeret 05/10-21 20:46
|
#9 | 05/10-21 15:22 |
---|---|
OZ2BQ, Frost-Hansen
Indlæg: 164
|
Til tråden:
Jeg har en DENVER-tablet. Nej, jeg har 2 - begge DENVER. Rigtig mange gange får jeg meddelelsen: "Applicationen er desværre stoppet". - og det er både med godkendte Apps og ikke-godkendte Apps. Hvad gør man så ? Det er noget slemt Gøbelværk ! OZ2BQ Tommy |
#10 | 06/10-21 06:57 |
---|---|
Erik
Indlæg: 1928
|
Svar til #9:
Hvis de kun har 1 Gb ram, så sletter systemet oftere apps i RAM cache for at få plads til de aktive programmer. Hvis de ellers kører så betyder det kun at nogle programmer er langsommere til at starte op igen når du skifter til dem. Du kan måske frigøre RAM ved at slå nogle funktionaliteter fra, men det kan være en større opgave f.eks at slå alle unødvendige notifikationer fra. Og du kan frigøre RAM ved at slette apps du aldrig bruger, den sammenkobling der sker i baggrunden mellem apps bruger RAM! vh erik ---------- Mest SWL :-) Redigeret 06/10-21 07:00
|
#11 | 07/10-21 19:29 |
---|---|
Georg christensen
Indlæg: 16
|
Svar til #1: har prøvet det samme med apple ipad. det var under besøg på en side , hvor der pr automatik blev downloadet en app det tog styringen. efter app blev slettet , og ipad gendannet med nyt apple id forsvandt problemet
Det også kendt på mac book pc. |